Egy nyílászárókat, árnyékolókat gyártó cégnél, ha befut egy megrendelés ablakokra, akkor a szerződés aláírása után az értékesítő megkérdezi az érdeklődőtől, hogy az ablakokon, ajtókon kívül nincs-e szüksége redőnyre, reluxára.
Ilyenkor azért érdemes egy újabb ajánlatot adni, mert a vevő már eldöntötte, hogy elkölt a cégnél 2 millió forintot ablakokra. Így már csak az a kérdés, hogy vásárol-e még 500 000 Ft értékben redőnyöket vagy sem. Azaz itt már nem 2 millió forintról kell döntenie, csupán félmillióról. A redőnyvásárlás konverziója 30%-os ebben az esetben. De itt még nincs vége az értékesítésnek.
Újabb upsell már a gyártás során
A gyártás során a szakemberek megkérdezik a vevőt, hogy külső ablakpárkányra szükségük van-e. Ugyan a külső ablakpárkányokat már nem is a cég gyártja, más beszállítótól vásárolja azokat, de mivel az értékesítés hatására jól fogynak, ezért bőven megéri neki, ráadásul remek árrés is van rajta. Ezután…
Az értékesítés újabb szintre lép
Miután elkészültek az ablakok, az értékesítő felhívja a vásárlót, hogy elmondja, most pakolják fel a nyílászárókat a teherautóra, esetleg szeretne-e mellé ereszcsatorna festéket, ami manapság nagy divat. Így ugyanis az ereszcsatorna pont olyan színű lesz, mint az ablakok. A festékvásárlás konverziója 20%!
Értékesítés után jöhet az ajánlás
Aztán az ablakok, a párkánnyal, a reluxával, a festékkel megérkeznek a vevőhöz. Sokan itt már el is engedik a vevő kezét, pedig itt jön a lényeg. 4 héttel a teljesítés után az értékesítő felhívja a vásárlót, hogy egy szakemberrel kimenne beállítani az ablakokat, hiszen a hőtágulás miatt azok elmozdulhattak pár millimétert. És ha már kint van az értékesítő, akkor megkéri a vevőt, hogy mondja el véleményét az ablakokról, a cégről.
Még 1 év múlva is el lehet adni
Aztán egy év múlva az értékesítő újra csörög, hogy elmondja, a fa ablakok különleges ápolást igényelnek, ezért szívesen kimennek némi költség ellenében lekezelni a nyílászárókat. Természetesen ezt a szolgáltatást a holtidőre időzíti a cég, így egész évben folyamatos a munka és a bevétel a vállalkozás életében.
Ha ez a gyártó nem automatizálta volna le az értékesítését, az ajánlatrendszerét, akkor az éves bevétele most 30%-kal alacsonyabb lenne. Egy ilyen folyamatot először tehát létre kell hozni. Rá kell szabni a vevői igényekre. Működtetni kell, és folyamatosan kontrollálni. Ebben tud óriási segítségedre lenni egy vállalatirányítási rendszer.
Teszteld le a folyamataidat egy vállalatirányítási rendszeren
Ha érdekel egy olyan rendszer, amely felgyorsítja céged mindennapjait, és szeretnéd tudni, hogy működne vállalatodban egy fentihez hasonló értékesítési folyamat, akkor töltsd le DÍJTALAN demó verziónkat, és tedd próbára.
Természetesen a demó verzió alatt is mindenben segítünk Neked.
A demónkat innen tudod villámgyorsan letölteni DÍJTALANUL!