Egyre több kereskedelmi cég keres olyan megoldást, amely a webáruházukat és a cégük működéséhez szükséges összes információt összekapcsolja, és egy rendszerben kezeli. Érthető ez az irányú törekvés, hiszen egy ilyen összekapcsolás lehetővé teszi a könnyed, hibamentes és gördülékeny munkát. A megoldás már létezik, úgy hívják: digitális ökoszisztéma.
Az alábbiakban bemutatjuk, mit kell érteni ezalatt az elnevezés alatt, mik az előnyei, és hogyan működik a gyakorlatban.
DIGITÁLIS ÖKOSZISZTÉMA – A HATÉKONYSÁG ÉS INNOVÁCIÓ ÚJ KORSZAKA
A kontrollált és hatékony cégműködésnek 3 kulcsfontosságú területe van, amelyet elképesztő mértékben fejleszthet egy digitális ökoszisztéma.
- Készletkezelés
A komplex rendszer pontos képet ad a készletgazdálkodás állapotáról. Nem csupán átláthatóságot biztosít, hanem lehetővé teszi a pontos készletszintek nyomon követését, a túlkészletek elkerülését és a készlethiányokból adódó üzleti kockázatok minimalizálását. Automatizált, az elmúlt időszak eladásait figyelembe vevő beszerzési javaslatokkal.
- Munkafolyamatok
Az integráció révén a munkafolyamatok felgyorsulnak, a rendszer által automatikus adatátvitel biztosított, így mindig a legfrissebb információk állnak a rendelkezésre. Ez hozzájárul az információáramlás javításához, és csökkenti az adatok kézi kezeléséből eredő hibák lehetőségét.
- Automatizmusok
Az ismétlődő feladatok, mint például a számlázás, a rendelések kezelése vagy a jelentések generálása emberi beavatkozás nélkül zajlanak, lehetővé téve, hogy több idő maradjon az értékesítésre, valamint a vállalati növekedésre és az innovációra.
Mik a további előnyei a digitális ökoszisztéma rendszerének?
Ha a webáruház és a vállalatirányítási rendszer egy helyen érhető el, a webáruház az ERP rendszerrel együtt fejlődik és bővül új funkciókkal. Egy e-kereskedelmi ökoszisztémával minden területen jelentősen gyorsabb és hatékonyabb lesz a mindennapi munka, miközben a szolgáltatások is bővíthetők.
Hogyan zajlik az adatátadás a gyakorlatban?
A teljes termékpaletta kezelhető a vállalatirányítási rendszerben: a termékek struktúrája, a termékleírások, az árak, a képek stb. Emellett minden partner- és ügyféladat is elérhető mindkét rendszerben. Így mindenhol teljesen megegyező adatok szerepelnek, jelentősen kevesebb munkával.
Az ERP és a webáruház között folyamatos a kétoldalú adatáramlás, így folyton szinkronban vannak a rendszerek. A megrendelések is pillanatokon belül láthatóvá válnak a vállalatirányítási rendszerben. Ezzel radikálisan csökkennek a hibázási lehetőségek, és drasztikusan lerövidülnek a munkafolyamatok.
Mindennek következményeként jelentős bevételnövekedést érhet el a digitális ökoszisztémával rendelkező cég.
E-kereskedelmi digitális ökoszisztéma a gyakorlatban: a Garmin sikertörténete
Nézd meg az esettanulmányunkat, amelyből további részleteket ismerhetsz meg az e-kereskedelmi ökoszisztéma kialakításáról egy konkrét példán keresztül.
Ha szeretnél te is digitális ökoszisztémát kialakítani a cégedben, ismerd meg a Cégmenedzser díjnyertes ERP rendszerét: kérd ingyenes demónkat most!
Díjtalan demóverzió kipróbálása