Lehet szeretni őket, lehet gyűlölni, de egy biztos, az adatok fantasztikus dolgokra hívhatják fel a figyelmünket. Például egyes fogyasztói csoportokra, megmagyarázhatják azok viselkedését, és ötleteket adhatnak az elérésükre. Egy fiatal vállalkozó barátom pont erre a 3 dologra használta az adatokat. Az eredménye? Egy elképesztően jól működő kávézó. Íme, az ő története…
Sok fiatal vállalkozó esik abba a hibába, hogy cégindulásnál a megérzéseire hagyatkozik. Fiatal barátom azonban nem így tett. Mikor eltervezte, hogy Budapesten nyit egy kávézót, nem azt mondta, hogy:
„Szerintem ezen a környéken sok ember megfordul.”
„Szerintem itt fizetőképes fogyasztói réteget találok.”
Nem. Fogta magát, leült a lapotopja elé, és megnyitotta a Google térképét. Így kezdődött a csoda…
A kávézó, amiről már megnyitása előtt tudni lehetett, hány vendéget fog kiszolgálni
Fiatal barátom ugyanis a Google térképét és egyéb adatokat arra használt fel, hogy lemodellezze leendő kávézója működését. Íme, a lépések:
- A Google térképét segítségül hívva, a fiatal barátom felrajzolta szinte a teljes V. kerületet egy rajzprogramba.
- Majd lekereste a BKK megállók pontos helyét, és ezt is berajzolta.
- Ezután a környéken működő vállalkozásokat, irodákat vitte fel a térképre.
- A következő lépésben lekérdezte, hogy melyik környéken laknak a legtöbben. Ezt is bejelölte a térképén.
- De nem állt meg itt; leinformálta, hogy a környék irodáiban működő cégek közül hol keresnek a legtöbbet a munkatársak.
- Ezután a környék hasonló profilú kávézóit jelölte be a térképen.
- Ezeket az adatokat aztán összevetette, és kirajzolódott 4 pont. 4 potenciális helyszín, ahol a kávézója jól működhet.
- Végül a kávézót az egyik ponton meg is nyitotta a fiatal barátom, és…
- Az üzlet remekül megy neki.
Ebből a történetből is jól látszik, hogy egy vállalkozás sorsa sokszor már az indulás előtt eldől. Manapság túl sok cég van a piacon, túl sok vállalkozás keresi a vevők kegyeit ahhoz, hogy csak a megérzéseinkre, ötleteinkre hagyatkozzunk.
A fiatalabb korosztály ezt már rég felismerte. Ők azok, akik nem félnek szoftvereket segítségül hívni a cégvezetésben. Velük csak úgy veheted fel a versenyt, ha Te sem hagyod ki azt az elképesztő lehetőséget, amit a számok, a statisztikák, a Big Data nyújt.
Tedd próbára a Cégmenedzser Vállalatirányítási Szoftverét díjtalanul
Kezdd kis lépéssel a digitális átállást. De kezdd el, mert az újak, a fiatalok már a nyakadon vannak.
Ha érdekel, hogyan könnyíti meg és teszi hatékonyabbá döntéseidet egy vállalatirányítási rendszer, akkor ne kockáztass. Próbáld ki DÍJTALAN demó verziónkat!