Az elmúlt időszakban az e-kereskedelem látványos fejlődésen ment keresztül. Habár tavaly némi visszaesés látszott a forgalomban, az az iparági tendencia, hogy az online kereskedelem növekszik, továbbra is erősen tartja magát. Most főleg nem lehet lemaradni a trendekről, mert komoly versenyhátrányba kerülhet az a cég, ahol nem tartanak lépést az újdonságokkal.
Trend # 1: B2B áruházak
Megfigyelhető jelenség, hogy egyre több gyártó, nagykereskedő lép be az e-kereskedelem piacára is. A B2B áruházak tehát az első nagy trend, amit meg kell vizsgálnunk, ahol máris el kell oszlatnunk egy tévhitet. Sokan úgy vélik, hogy nincs jelentősége annak, hogyan néz ki a felület, milyen az ügyfélélmény. De ez nem felel meg a valóságnak, hiszen a B2B áruházakban is olyanok vásárolnak, akik a B2C területén már hozzászoktak egy minőségi színvonalhoz, az elvárások pedig ugyanazok.
Trend #2: Mobilalkalmazások
A vásárlók elsöprő többségben használják a webáruházakat mobiltelefonjukról. A kereskedőknek, szolgáltatóknak elsődleges feladatuk az e-kereskedelem területén, hogy megtalálják a saját ökoszisztémájukon belül a mobil helyét.
Egyre inkább a letölthető mobilalkalmazásokban manifesztálódik ez a trend, sok cég most kezd ennek fejlesztésébe. Észrevehető jelenség, hogy egyre több cég kínál hűségprogramot, hűségkártyát, akciós katalógust ezen a csatornán, szakértők szerint a következő években ez a szolgáltatási forma erősödni fog.
A felhasználói oldalról elmondható, hogy egyre nagyobb teret nyernek azok a cégek, ahol applikáción keresztül lehet rendelni, és nem csak egy mobilreszponzív felület van kialakítva.
Trend #3: Házhoz szállítás felgyorsulása
A logisztikában a szállítási idők rövidülése az első számú, felfutóban lévő jelenség. Vásárlói oldalról egyre gyakoribb elvárás az 1 napon belüli házhoz szállítás. Sőt, az egy napon belüli kézbesítésről is egyre többet hallani, ez főleg külföldön tapasztalható irány. A haza fogyasztókra az jellemző, hogy ha az egy napon belüli szállítás drágább, akkor már nem igénylik ezt a szolgáltatást.
Trend #4: Kiszervezés
Manapság számos cég szervezi ki a logisztikát. Erre a két területre jellemző, hogy egyre több profi szereplő van, egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a szolgáltatásaik. Megfigyelhető, hogy a cégek leginkább azért döntenek a kiszervezés mellett, mert rosszak a folyamataik, de a fókuszt az értékesítésre, és nem például a logisztikára szeretnék tenni. Ez főleg a kereskedő cégeket érinti, egy gyártó esetében más megoldást kell keresni a folyamatok javítására.
Trend #5: Integráció
A szakemberek azt javasolják, hogy integrált rendszerekben gondolkodjanak a cégek, amennyiben erre lehetőségük van. Egy integrált megoldásnak nemcsak az az előnye, hogy kifizetődőbb, mint egy évekig húzódó fejlesztés, hanem az is, hogy új funkciókkal tud bővülni, és további fejlesztések eszközölhetők benne. Egy jól működő integrált ökoszisztémához csatlakozni anyagilag mindenképpen szerencsésebb.
Ha egy cég a saját fejlődésére kíván fókuszálni, ezeket a trendeket, digitális irányzatokat feltétlenül figyelembe veszi. Egy jól működő rendszer a hibázás lehetőségét csökkenti nullára, hiszen egy helyről lehet vezérelni a céges folyamatok mindegyikét.
A Cégmenedzser Szoftver megoldásával egy pontosan átlátható vállalkozást irányíthatnak a cégvezetők, ahol például az integráció könnyen kivitelezhető. Ráadásul a Cégmenedzser ERP rendszere havi díjas konstrukcióban is elérhető, bevezetési és növekedési garanciával.
Ismerd meg az ERP rendszer további előnyeit és a valódi hatékonyságjavulást: kérd ingyenes demónkat most!