- Számla nem véglegesíthető, ha hiányos a számlázási cím
- Számla módosítás – teljesítés dátumára vonatkozóan
- Cikk egyedi tulajdonságok változásai
- VTSZ/SZJ ablak megújult
- Mennyiségek formázása több tizedes esetén
- Beszállítói kiszerelés használata beszerzési rendelésnél
- Dokumentum iktatása hivatkozásokkal
- Életútból megnyithatók a belső átadás típusú bizonylatok
- Shoprenter integráció – Megrendelők azonosítása
- Beszállítói rendelés változásai
- Bank modult érintő újdonságok
- Raktárközi áttárolás
- Eszköznyilvántartás
- WebApi változások 2020-Q1
1. Számla nem véglegesíthető, ha hiányos a számlázási cím
- A korábbiakkal ellentétben az új verzió kiadását követően a program ellenőrzi a számlázási cím adatokat.
- Hiányos cím adatok esetén nem engedi véglegesíteni a számlát, erre egy figyelmeztető ablak hívja fel a figyelmünket
Előnye: Az idei NAV jogszabály-változások miatt aminek következtében cégeknek kiállított számlák esetén az ÁFA tartalom mértékétől függetlenül továbbítani kell a számla adatait a NAV rendszerébe, fokozottan figyelnünk kell a rendszerben található adatokra.
Ennek a funkciónak hála, nem lesznek hiányos adattartalmú kiállított számláink!
2. Számla módosítás – teljesítés dátumára vonatkozóan
Számla módosításakor a korábbi verziókban nem volt lehetőségünk a teljesítés dátum mezőn változtatni. Mostantól viszont, a Forintban kiállított számlák esetén erre lehetőséget ad a számla módosító funkció, így a nem megfelelő teljesítés dátummal kiállított számlát nem szükséges érvénytelenítenünk, elegendő a módosító funkciót használnunk.
3. Cikk egyedi tulajdonságok változásai
Előnye: A cikkekhez kapcsolódó egyedi tulajdonságokat már lehetőségünk van termékcsoportonként meghatározni.
Ennek hála, csak azokat az egyedi tulajdonságokat fogjuk látni a terméktörzsben, amik relevánsak az cikk esetén.
Áttekinthetőbb lesznek a cikkek adatai, eltűnnek a felesleges mezők, melyek nem tartalmaznak az adott cikkhez tartalmazó információt.
A Rendszerbeállítások – Egyedi Tulajdonságok – Termék felületen az egyedi tulajdonság definiálásakor van arra lehetőség, hogy megadjuk, hogy az egyedi tulajdonság mindegyik termékcsoportnál aktív legyen, vagy csak az általunk megadott termékcsoportoknál látszódjon.
Fontos, hogy ha az egyedi tulajdonságot kötelező jelöléssel állítjuk be, akkor a cikket csak az egyedi tulajdonság értékének megadását követően tudjuk majd elmenteni.
A terméktörzsben megújult az egyedi tulajdonságok ablaka.
A kötelező mező kitöltésére piros betűszín és sárga háromszög hívja fel a figyelmünket.
FONTOS!
A cikket menteni, módosítani csak akkor engedi a rendszer, ha a kötelező egyedi tulajdonság értékét kitöltöttük.
Csak azok az egyedi tulajdonságok láthatók, ami az adott termékcsoporthoz beállításra került a rendszer beállításoknál.
Bármilyen bizonylaton a cikkszám mellett található kis ikonnal előhívhatjuk a cikk információs ablakot, ahová bekerültek a cikk egyedi tulajdonságok is.
Itt minden egyedi tulajdonságot leolvashatunk, ami termékcsoporthoz be lett állítva.
4. VTSZ/SZJ ablak megújult
Előnye: Korábban vámtarifaszám és szolgáltatási jegyzékszám választáskor csak a számsort láttuk, ami nem adott elengedő információt egy cikk rögzítésekor, így nem volt egyértelmű hogy melyik a megfelelő VTSZ szám.
Ezentúl a számsor mellett látjuk a hozzákapcsolódó termék/szolgáltatás kategóriát is, ami könnyebbé teszi a megfelelő VTSZ/SZJ számok kiválasztását.
A terméktörzs ablakban a vámtarifaszámok és szolgáltatásjegyzék számok a hozzá tartozó megnevezéssel jelennek meg, így egyértelmű hogy melyik szám tartozik a cikkhez.
A VTSZ/SZJ számok rögzítésére használt paraméter ablak megújult, új külsőt kapott.
5. Mennyiségek formázása több tizedes esetén
Előnye: Abban az esetben, ha készletkezelés során, több tizedes pontosságú mennyiségeket használunk, vizuálisabb megjelenést kölcsönöz a tizedes mezőknek.
Mennyiségi több tizedes használata esetén a tizedes értékek megjelenítése paraméterezhető. Ehhez a dolgozótörzsben a paraméter beállításoknál két opció áll rendelkezésünkre:
- Mennyiségeknél egész értékek félkövér megjelenítése
- Mennyiségeknél tört értékek esetén a jelentéktelen nullák színezése
Az első paraméter beállítására az egész értékek vastagabb, félkövér megjelenést kapnak
A második paraméter beállítására pedig a felesleges nullák világos szürke színezetet kapnak.
6. Beszállítói kiszerelés használata beszerzési rendelésnél
Előnye: Ha egy adott cikket több mennyiségi egységben tartunk nyilván, akkor a beszerzési mennyiséget, a beszállítónál nyilvántartott mennyiségre átváltva emeli át a bizonylatra. Ennek köszönhetően könnyebben átláthatóak lesznek, beszerzési rendeléseink.
A Terméktörzs – Beszállítói adtok ablakában lehetőségünk van arra, hogy egy termékhez több beszállítót, illetve több kiszerelési egységet rögzítsünk.
A verzió frissítést követően a beszerzési rendelésnél, amennyiben kosárból választunk terméket, és megadjuk a rendelendő mennyiséget (alap mennyiségi egységben), akkor a program automatikusan átváltja a beszállítóhoz tartozó elsődleges kiszerelésre.
Elsődleges kiszerelési egység alatt a beszállítóhoz elsőként rögzített kiszerelést értjük.
Amennyiben mégis más kiszerelési egységben szeretnénk rendelni, jobb egér gomb kattintás után válthatjuk a kiszerelést.
7. Dokumentum iktatása hivatkozásokkal
Előnye: Dokumentum feltöltése esetén, már nem muszáj a konkrét dokumentumot betallóznunk a rendszerbe, elég megadni a fájlhoz tartozó elérési útvonalat, így gyorsabban tudunk dokumentumokat iktatni.
A dokumentumtár új funkciója elérhető a verzió frissítést követően. Ezentúl nem csak fájlokat, hanem hivatkozásokat is feltölthetünk a dokumentumtárba, melyek lehetnek webes hivatkozások, vagy hálózati meghajtóra mutató hivatkozások.
A hivatkozás hozzáadása gombra kattintva tudjuk tallózással kiválasztani a feltöltendő dokumentum elérési útvonalát.
A program jelzi, hogy a feltöltött hivatkozás a feltöltő gépéről és a szerver gépről elérhető-e.
A dokumentumtárban a teljes képernyős mód változott, a korábbiakkal ellentétben minden panel bezárásra kerül, és teljes méretben tudjuk a dokumentumot megtekinteni.
Amennyiben egy iktatás alatt több dokumentum került feltöltésre, utólagosan azok csoportosan is letölthetők.
Ehhez az egyik dokumentumon jobb egér gombra kattintva válasszuk a „Dokumentumok letöltése (összes)” lehetőséget.
8. Életútból megnyithatók a belső átadás típusú bizonylatok
Előnye: A Vevői rendelésekhez tartozó belső átadás bizonylatokat a továbbiakban nem szükséges külön kikeresnünk a pénzügy-pénzügy fülön, hisz lehetőségünk van a projekthez tartozó Életút fülön megnyitni őket.
A verzió frissítést követően a korábbiakkal ellentétben, a vevői rendelés bizonylatoknál az Életút fülről is megnyithatók a belső átadás típusú bizonylatok.
Jobb egér gombra kattintást követően kattintsunk a „Bizonylat megnyitása” opcióra.
9. Shoprenter integráció – Megrendelők azonosítása
Korábban a Shoprenter felületéről érkező megrendelések esetén a Cégmenedzser kizárólag a partner e-mail címe alapján azonosította a vásárlókat.
Az új verziótól a rendelések beérkezésekor a szoftver az alábbi folyamat szerint jár el, ha a Shoprenter felületén a megrendelő megadta az adószámát:
- Abban az esetben, ha adószám szerint a vásárló cég még nem létezik a Cégmenedzser partnertörzsében,
- Automatikusan rögzítésre kerül a rendszerbe, mint céges partner
- A céghez tartozó kapcsolattartó a partnertörzsben, kapcsolódó magánszemélyként jön létre
- A rendelés az újonnan berögzített cég nevén kerül a rendszerbe
- Abban az esetben, ha adószám szerint a vásárló cég már létezik a Cégmenedzser partnertörzsében,
- A rendszer beazonosítja a céges partnert
- Amennyiben a rendelést végző magánszemély még nincs a törzsben, a rendszer rögzíti őt a céghez kapcsolódó magánszemélyként.
- A rendelés a cég nevén kerül a rendszerbe
10. Beszállítói rendelés változásai
A Beszállítói ablak jelentős ergonómiai és funkcionális változásokon ment keresztül. Ezek a változások a könnyebb, gyorsabb használatot támogatják:
- A Bruttó egységár és Bruttó érték mezők szerkeszthetővé váltak. Így mostantól nem csak a nettó árakat lehet rögzíteni.
- Lehetőség van a Partner keresés mezőben gyorskeresést indítani. A partner nevének első néhány karakterére már szűkíti a lehetőségek listáját. Enter gomb lenyomásával a szűkített listából már könnyen kiválaszthatjuk a szükséges partnert.
- Hasonlóképpen a Partner kereséshez, a Cikk gyorskeresést is megvalósítottuk. Amennyiben ismerjük a termék megnevezését, a Cikk mezőbe begépelve elindul a szűrés.
- Korábban a menüszalagon lévő Cikk kezelő Ribbon gombok a rács fölé kerültek, ezzel gyorsítva a használatot.
- Korábban a Bejövő számlát a Pénzügy / Pénzügy / Új bizonylat menüpontból indulva készíthettük el. Az új verzióban lehetőség van a Beszerzési megrendelés ablak elhagyása nélkül is Bejövő számlát rögzíteni.
Szintén megvalósításra került a Bevételezés ablak megnyitása a Beszerzési megrendelés ablakból.
- A Paraméter ablakban megadható, hogy adott devizákhoz tartozó értékeket hány tizedes pontossággal szeretnénk megjeleníteni az ablakban. Így az új verzióban már a Beszerzési megrendelés ablakban a devizanem választás után a rácsban a devizához beállított tizedes pontossággal fognak megjelenni az adatok.
- A Bevételezés bizonylaton sorszintű kedvezmény megadására van lehetőség, mely az új verzióban már a Bevételezésre és átvihető:
- A Vevői rendeléshez hasonlóan mostantól a Beszerzési megrendelésen is van lehetőség Alstátuszok rögzítésére a Paraméter ablakban:
A létrehozott Alstátuszokat a Beszerzési megrendelésen kiválaszthatjuk, így a rendszerbe épített alap státuszokon felül további egyedi állapotokat is kezelhetünk.
11. Bank modult érintő újdonságok
Előnye: az előlegszámlák elkészítése egyszerűbbé válik, egy felületről indulva elvégezhető az előlegbekérő kiegyenlítése és az előlegszámla kiállítás indítása.
Amennyiben Előleg bekérőt egyenlítünk ki a Bankban, úgy rögzítésekor megkérdezi a rendszer, hogy szeretnénk-e Előleg számlát is kiállítani. Ez jelentősen gyorsítja a folyamatot, mert automatikusan megnyílik az Előleg számla bizonylat a kitöltött adatokkal:
12. Raktárközi áttárolás
Raktári átadás-átvétel felületen ezentúl lehetőségünk van a termékeket Excel fájlból importálni. Nagy mennyiségű áttárolás esetén ez jelentősen gyorsítja a folyamatot:
13. Eszköznyilvántartás
Bevételezés után módosítható a raktár az Eszköz módosítás ablakban, ha az eszközhöz még nem rögzítettek a bevételezésen kívül egyéb mozgást:
14. WebAPI változások- 2020.Q1
A WebAPI-val kapcsolatos változások komolyabb informatikai tudást feltételeznek, haladó felhasználók/informatikusok számára ajánljuk.