Van egy olyan digitális megoldás, amellyel a szervizfolyamatok lerövidülnek és átláthatóbbak lesz.
A Cégmenedzser Szerviz modul használatával egyszerűvé válik a javítás állapotának követése, illetve a javítást vagy cserét követően a kapcsolattartó adatok alapján a bejelentő személy kiértesítése is. Az egyedi státuszok által áttekinthetővé válnak a folyamatban lévő munkák, minden munkalap (annak felelősével együtt) egy ablakon megjeleníthető és kezelhető.
Az alábbiakban részletesen bemutatjuk, mire képes a modul, hogyan gyorsítja fel és egyszerűsíti le a folyamatokat.
Mit kell tudni a szerviz modulról?
Kereskedelemben a szerviz ügyintézés folyamatába illeszkedve fogadhatjuk a hibás termékkel kapcsolatos bejelentéseket, rögzíthetjük a bejelentés adatait, készíthetünk átadás-átvételi nyomtatványt, illetve elküldhetjük a gyártó felé a javítási igényeinket.
Azokat a klasszikus szervizfolyamatokat tudjuk lekezelni, ahol egy konkrét gépről vagy készülékről van szó, melynek a javítását akarjuk a rendszeren belül látni. Fontos megjegyezni, hogy a rendszer minden egyes szervizelendő géphez egy külön munkalapot hoz létre.
A Szerviz modul előnyei:
Munkalap kezelés
A modul a szervizfolyamatokat munkalapok segítségével kezeli. Minden munkalapnak egyedi azonosítója van, így ezek alapján könnyedén beazonosíthatók és visszakereshetők a rendszerben. A munkalap a teljes folyamatot képes lekövetni.
Státuszok, alstátuszok
Egy szerviz esetén fontos, hogy mindenki a jogosultságának megfelelő feladatokat lássa el. Például nem ugyanaz a munkatárs veszi fel a szervizigényt, mint aki kiosztja, vagy mint aki elvégzi.
A hibátlan folyamatok érdekében minden feladatnak, területnek van felelőse, valamint hogy ne maradjanak el feladatok, ezért a folyamatoknak vannak státuszai, alstátuszai, amit követni kell. A vállalatirányítási rendszer szerviz modulja biztosítja, hogy nem marad el feladat, és az arra megfelelő kollégák látják el az adott feladatot.
Részletes javítási költségterv
A felületen részletes javítási költségtervet készíthetünk, figyelembe véve az alkatrészek költségeit, a munkadíjakat, szállítási vagy kiszállási díjakat, továbbá egyéb speciális költségeket is. Ezzel azt lehet egy gombnyomásra elérni, hogy a szerviztevékenység megtérüljön.
Ajánlattól függő javításokat is be tudunk tervezni. A bevizsgálás folyamatát is le tudjuk képezni a rendszerbe. Mi a hiba oka, milyen alkatrészek kellenek, mennyi idő, mennyi munkaóra a ráfordítás, van-e egyéb költségtényezője. Ez alapján ajánlatot tudunk adni, majd a vevő döntése alapján folytatódhat a munka. Ha a döntés nemleges, csak a bevizsgálás díját is ki tudjuk számlázni, ezzel is növelve a nyereséget.
Alkatrészigények kezelése
Amennyiben Ügyfelünk a javítást a bevizsgálás alapján megrendeli, akkor nem szükséges újra felvinni az anyagigényt, hanem a felmérés során rögzített anyagszükségletet egyből le tudjuk emelni készletről.
Ha a sikeres javítás elvégzéséhez szükséges alkatrész nincs készleten, közvetlenül a szervizfelületről is indíthatunk beszállítói rendelést. Ezzel a lehetőséggel pedig rendkívüli módon fel tudjuk gyorsítani a szervizfolyamatokat.
Bizonylatok
A szoftver legenerálja a szervizfolyamatok során szükséges bizonylatokat. (pl. ajánlat, eszköz-átvételi bizonylat, előleg-bekérő, stb.). Sőt a munka felvételekor létrehozott munkalap is bármikor kinyomtatható, az aktuális státuszban lévő állapotot követi, a folyamatosan töltött adatokkal aktualizálja, vagyis a nyomtatásban is mindig friss adatokkal szolgál. Így elérhetjük, hogy minden adat bármely kollégánál rendelkezésre áll egy adott időpontban.
A generált bizonylatok a szerviz munkalaphoz csatolhatók, melyek később a dokumentumtárból letölthetők. Sőt garanciális javítás esetén az ügyfél által hozott garanciajegy + számla is a munkalaphoz feltölthető. Vagyis a dokumentáció és annak visszakeresése rendkívül gyorssá válik, az ügyfél pedig elégedett lesz.
Javításra átvett gép/eszköz – csereeszköz
A készüléket, amit átveszünk szervizre el tudjuk dönteni, hogy készletre vegyük, vagy sem. Amit készletre veszünk, annak egy dedikált szervizraktárt lehet létrehozni, ahonnan akár kiadhatjuk bevizsgálásra is. A folyamat minden lépése nyomon követhető.
A programba felvihetünk cserekészülék igényeket, sőt azt is meghatározhatjuk, hogy a csereeszköz a későbbiekben számlázásra kerül-e, vagy sem. Cserekészülék kiadása esetén a program a javítás végén figyelmeztet, hogy a cserekészüléket vissza kell venni. A cserekészüléknek is tudunk külön díjat beállítani. Amint látható már ennyiből is, egy vállalatirányítási rendszer rendkívül professzionálisan kezeli a teljes javítási folyamatot.
Számlázás
Szervizfolyamatainkhoz külön szerviz ársort állíthatunk be. Ez akkor hasznos, ha különböző módon szeretnénk számolni a szervizben felhasznált alkatrészeknek az anyagköltségét, mint a kereskedelmi folyamatainkba.
Számla kiállítása közvetlenül a szerviz modulból lehetséges, úgy ahogy a munkalapot vagy ajánlatot is a szerviz modulból nyomtathattuk.
Munkalaphoz köthető egyéb feladatok
A javítás során előfordulhat, hogy a korábbi bevizsgáláshoz képest előkerültek rejtett hibák, amik további anyagigénnyel jártak, ami a tervezett költség fölé dobta az anyaköltségeket. Ilyenkor három lehetőségünk van számlázni. Meghatározhatjuk, hogy az eredeti árat, a módosított felhasználás szerinti árat, vagy manuálisan rögzített árat használunk.
Sürgősségi szervizszolgáltatást is nyújthatunk ügyfeleinknek, amihez sürgősségi felár beállítására van lehetőség, amit a program automatikusan a számlára rá fog tenni.
Minden munkához meg tudunk adni felelőst, amelynek későbbi visszakeresésével garantálni tudjuk a személyes felelősségvállalást. Sőt, ha egy készüléket többször kell javítani, akkor ahhoz a személyhez tudjuk delegálni, akinek már volt vele tapasztalata.
A Cégmenedzser szoftveres megoldása segít, hogy igazán hatékonyan vezesd a céged, például a Szerviz modul segítségével. Kattints az alábbi gombra, ha érdekel a szoftver és szeretnéd kipróbálni.