- Online számla feladás NAV 3.0
- Módosító számla változásai
- Előleg számla módosítása
- Szállítói mennyiségi egység a Beszerzési rendelésen és Bevételezésen
- CRM lista ablakon a kereső felület mostantól testre szabható
- CRM kategória sorrendezési lehetőség
- Beszállítói rendelés Multi ablakban csoportos adatmódosítás lehetősége
- Vevői rendelések kezelése ablakban megtekinthetjük a vevői rendelés életútját és a csatolt dokumentumokat
- Rendelések pakolása ablakra szűrési lehetőségek kerültek
- Dokumentumiktatás keresése ablakon jobbegérgombos menüvel könnyen megnyitható az iktatás és a dokumentum is
- Pénztár\Bank napi egyenleg információ
- GLS átadás csomagpontra
- A főképernyőn a paraméterek közé bekerült az Eszközcsoport paraméter
- Shoprenter-Cégmenedzser árazási beállítások
1. Online számla feladás NAV 3.0
Számlák feladása:
A verzió frissítéssel a NAV 3.0 szabályozásnak megfelelően már a magánszemélyek részére kiállított számlákat is automatikusan feladjuk a NAV felé.
A feladást ellenőrizhetjük a Pénzügy-Pénzügy ablakban az online számla státusz oszlopban, illetve a Pénzügy- Online számlázás ablakban.
ÁFA beállítások:
A jogszabályi változás miatt módosult az ÁFA paraméter ablak is.
Itt az ÁFA típusokat pontosan meg kell határoznunk, be kell állítanunk, ahhoz, hogy a NAV felé történő feladások hibamentesen megtörténjenek:
A képernyő bal oldalán látjuk azokat az ÁFA típusokat, amit jelenleg használhatunk. Jobb oldalon pedig az egyes ÁFA típusokhoz tudjuk beállítani a megfelelő áfakódot.
Az ÁFA alapadatoknál látjuk az ÁFA típus megnevezését, illetve annak ÁFA értékét. A jelölőnégyzet segítségével alapértelmezhetjük a leggyakrabban alkalmazott áfakulcsot.
A NAV besorolásnál pedig az ÁFA kódokat adhatjuk meg a megfelelő opció kiválasztásával, illetve különbözeti ÁFA esetén a szabályozás típusát kell kiválasztanunk a legördülő menüből.
1.
2.
Legördülő menü ÁFA kódjai:
3.
Legördülő menü ÁFA kódjai:
4.
5.
Legördülő menüben beállítható Szabályozás típusok:
6.
Javasoljuk, hogy a megfelelő áfakód beállításában lehetőség szerint egyeztessünk a könyvelőnkkel, vagy pénzügyes kollégánkkal, a frissítés előtt!
FONTOS! – A beállított indok kód, illetve szöveges indoklás a frissítést követően a számla tételsoraiban is megjelenik:
valamint az ÁFA bontásban is az indok kódja szerepel:
Megjegyzés: Az új verzió megérkezését követően könnyedén ellenőrizhetjük a számlaképen történt változásokat, ha az ÁFA beállítások elvégzése után egy korábbi (0% -os áfakulcsot tartalmazó) számla bizonylatot megnyitunk, és az előnézet funkciót választjuk:
Így megbizonyosodhatunk róla, hogy a beállítások sikeresen megtörténtek.
ÁFA státusz beállítás:
Továbbá az új NAV szabályozások kapcsán szükséges volt a partnereket ÁFA státuszok alá sorolni.
Ehhez a partnertörzsben, a címek fül alatt, a számlázási címhez került be egy új mező:
Vevő ÁFA státusz
Minden partnernél, akinek számlát állítunk ki, ennek beállítás szükséges.
Legördülő menüből választhatjuk ki a megfelelő opciót.
Választható ÁFA státuszok:
- Belföldi ÁFA alany :
Minden Magyarországon nyilvántartásba vett áfaalany. Ide tartoznak a gazdasági társaságok, az egyéni vállalkozók, illetve az adószámmal rendelkező magánszemélyek os.
- Magánszemély (nem ÁFA alany)
Minden természetes személy, vagyis magánszemély, aki nem rendelkezik adószámmal. (lehet belföldi, és lehet külföldi is)
- Adóalanynak nem minősülő szervezet:
Mindenki aki nem belföldi áfaalany, és nem magánszemély. Gazdasági tevékenységet nem folytató társasházak, egyesületek, alapítványok, a kizárólag közhatalmi tevékenységet végző szervezetek, más EU tagállamokban, vagy harmadik országokban nyilvántartásba vett adóalanyok.
A beállítást a partnerhez rögzített összes számlázási cím esetén el kell végezni!
Megjegyzés: A frissítéssel a rendszer automatikusan besorolja a meglévő partnereket a fenti kategóriák egyikébe a következő logika szerint:
- Cégek esetén: Ha a céghez tartozó számlázási adatoknál Magyarország szerepel, és az adószám mező ki van töltve, a partner “Belföldi ÁFA alany” státuszba kerül. Egyéb esetekben “Adóalanynak nem minősülő szervezet” megjelölést kap.
- Magánszemélyek esetén: Ha a magánszemélyhez tartozó számlázási adatoknál Magyarország szerepel, és az adószám mező ki van töltve, a partner “Belföldi ÁFA alany” státuszba kerül. Egyéb esetekben “Magánszemély (nem ÁFA alany)” megjelölést kap.
Fontos, hogy a partnerek besorolását a frissítést követően szúrópróba-szerűen ellenőrizni szükséges!
2. Módosító számla változásai
Az előző félévben bevezetésre került Módosító számlán további változtatásokat készítettünk a rugalmasabb ügymenet érdekében.
Az új verziótól lehetőség lesz további 3 számlajellemző módosítására is:
- Teljesítés kelte:
- Fizetési mód és fizetési napok száma
Visszáruzott termék készletre vételi ára
Ha a Módosító számlát azért állítjuk ki mert visszáruzunk termékeket –tehát készletmozgás is történik- akkor a korábbi eladási ár helyett a visszavett terméket az eredeti szállítólevél alapján számolt átlagos beszerzési áron tesszük vissza a készletre.
3. Előleg számla módosítása
- Amennyiben az Előleg számla még nem került rá a Végszámlára, módosításakor az előleg összegét a módosító számlán csak csökkenteni lehet:
- Ha növelni kell az előleg összegét, akkor új előleg számlát kell kiállítani. Amennyiben az eredeti Előlegszámlán szeretnénk az összeget növelni a rendszer figyelmeztetni fog és nem engedi a módosítás végrehajtását:
- Módosított előleg számla is beszámítható végszámlába: a beszámított előleg összege nem lehet nagyobb, mint az eredeti és a módosított előleg számla összevont egyenlege (a végszámlára az eredeti előlegszámlát visszük át, de az előleg összegét korrigáljuk az előleg módosító számlával)
4. Szállítói mennyiségi egység a Beszerzési rendelésen és Bevételezésen
A beszerzési bizonylatokon megkönnyítettük a szállítói mennyiségi egységben történő rendelést és bevételezést.
A Beszállítókhoz tartozó beszállítói mennyiségi egységeket a Törzsadatok / Beszállítói adatok fülön tarthatjuk nyilván a vonatkozó váltószámokkal együtt.
Az új verzióban amennyiben a beszerzési bizonylatra Kosaras módszerrel tesszük rá a terméket, lehetőség van azt a beszállító mennyiségi egységében is közvetlenül megadni:
5. CRM lista ablakon a kereső felület mostantól testre szabható
A CRM lista ablakon a Szűrők láthatósága ikonra kattintva egy olyan felületet kapunk, ahol beállíthatjuk mely szűrőket szeretnénk használni a CRM- bejegyzések keresése során.
Itt a Sablonok listából választhatunk már meglévő sablonok közül, vagy miután a Látható/Elrejtve mezők segítségével beállítottuk a nekünk megfelelő szűrőket, a Mentés meglévő sablonra / Mentés új sablonként ikonokra kattintva létrehozhatunk saját sablont.
További változás, hogy a lista típusú szűrőkben több érték is megadható.
6. CRM kategória sorrendezési lehetőség
A CRM bejegyzéseknél, ha azokat kategóriákba soroljuk, korábban nem volt lehetőség az opciók sorrendezésére.
A verzió frissítést követően a bal oldali nyilakkal lehetőségünk van a sorrend módosítására.
7. Beszállítói rendelés Multi ablakban csoportos adatmódosítás lehetősége
Korábban, ha a beszállítói rendelés multi ablakban módosítani kellett a beszállítót, a pénznemet, vagy a határidőt, ezt csak egyesével tudtuk kezelni.
A verzió frissítést követően lehetőségünk lesz ezek csoportos módosítására. A menüszalagra felkerült a Kijelölés megjelenítése gomb, mely lehetőséget ad arra, hogy kiválasszuk, mely cikkeknél szeretnénk módosítani az alap adatokat.
A kijelölés megjelenítése gombra kattintva a legelső oszlopban megjelennek a jelölő négyzetek, ahol kiválaszthatjuk, hogy mely cikkeknél szeretnénk módosítani.
Az adatok módosítása gombcsoportnál a Beszállítóra kattintva választhatunk másik beszállító partnert, vagy módosíthatjuk a pénznemet, illetve a devizát.
Új beszállító megadása esetén betöltjük a hozzá beállított egységárat, illetve kiszerelései egységet, ha ez nincs megadva, akkor a terméktörzsben alapértelmezett adatok fognak a cikkhez kapcsolódni.
8. Vevői rendelések kezelése ablakban megtekinthetjük a vevői rendelés életútját és a csatolt dokumentumokat
A Vevői rendelések kezelése ablakban a Rendelésszám melletti ikonra kattintva egy információs ablak nyílik meg, ahol az Életút fülön láthatjuk a vevői rendelés életútját valamint a Dokumentumok fülön a hozzá csatolt dokumentumiktatásokat. A dokumentumok az ablakból dupla kattintással közvetlenül megnyithatók.
9. Rendelések pakolása ablakra szűrési lehetőségek kerültek
A Rendelések pakolása ablakon a tételek listába bekerült a Sorrend oszlop, tehát ezentúl ez alapján rendezi sorba a program a tételeket. Ezen kívül az oszlopokhoz szűrési és keresési lehetőség került, ami nagy mennyiségű tétel esetén megkönnyíti a funkció használatát.
10. Dokumentumiktatás keresése ablakon jobbegérgombos menüvel könnyen megnyitható az iktatás és a dokumentum is
A Dokumentumiktatás keresése ablak találati listájában mostantól könnyedén megnyitható az iktatás vagy a dokumentum, a kiválasztott sor fölött jobb egérgombbal előhívható menü segítségével.
11. Pénztár\Bank napi egyenleg információ
A Banki kiegyenlítés és a Házi Pénztár ablakokon ezentúl jobbegér kattintás után megjelenő menüből megnyitható a napi egyenleg információ ablak.
A kiválasztott nap nyitó és záró egyenlegét, valamint a napi bevétel és kiadás összegét mutatja.
12. GLS átadás csomagpontra
Ha az átvételi lehetőség Csomagpont típusú, az alábontás listában megadhatunk leírást is. GLS csomagpont esetén a Megnevezés mezőbe a csomagpont azonosító kódját kell beírni, a Leírás mezőbe pedig a csomagpont nevét és címét. GLS feladás során az átadott szöveges állományba a csomagpont azonosító kódja is bekerül.
Vevőrendelés vagy bizonylat rögzítésénél, ha csomagpont típusú átvételi módot választunk, az alábontásoknál megjelenik a csomagpont neve és címe is így könnyebben ki tudjuk választani a kívánt csomagpontot.
13. A főképernyőn a paraméterek közé bekerült az Eszközcsoport paraméter
Az új verzióban a főképernyőn lévő Paraméterek ablakra bekerült az Eszközcsoportok paraméter kezelő ablakának elérése is, megkönnyítve az eszközcsoportok karbantartását.
14. Shoprenter-Cégmenedzser árazási beállítások
Shoprenteres webshopot működtető partnereink korábban csak a bázisárat tudták átadni a webáruháznak.
A verzió frissítést követően már lehetőség van az ársorok feladására is. Ehhez a Shoprenteres paraméter ablakban kell módosítani a beállításokat:
Az általános beállítások fül alatt találjuk az árazási beállításokat, ahol jelölhetjük, hogy a webshopon a bázisárat vagy esetleg valamelyik ársort kívánjuk megjeleníteni.
Amennyiben az ársor mellett döntünk, egy legördülő menüből választhatjuk ki, hogy melyik ársor legyen a webshopos árunk.