Sok cégvezető félt átállni a Covid-időszak alatt a home office-ra részben vagy egészben. Ennek legfőbb okát a követhetetlen munkafolyamatok jelentették. Csakhogy közben a munkavállalók egyre inkább elutasítják azokat a vállalatokat, amelyek nem garantálnak legalább heti 2 napos home office munkavégzést számukra.
Az már mindenki számára jól látható, hogy a koronavírus mizéria feje tetejére állította mindazt, amit az irodai munkavégzésről gondoltunk. A visszatérés a korábbi normálisba azonban már soha nem fog megtörténni. Ennek pedig több oka is van.
Lépéshátrányba kerülnek a home office-t elutasító cégek
Az elmúlt egy évben több tízezer magyar dolgozó „kényszerült” home office-ba. Ez pedig hozzászoktatta őket is egy másfajta munkavégzési struktúrához. Rájöttek, hogy rengeteg időt spórolnak meg azzal, hogy nem kell naponta bejárni az irodába, majd hazautazni. Ez pedig azzal jár, hogy a home office-t elutasító cégek jóval kevésbé lesznek vonzóak a munkavégzők körében.
A heti 5 napos home office-t azonban kevés vállalat vállalja majd be. Nem véletlen, hogy a cégek próbálnak egy hibrid rendszerre átállni. Ennek általában két típusa van: 3 iroda – 2 home office, illetve ennek a fordítottja a 2 irodai nap – 3 home office ellenében.
A hibrid rendszert azonban még megbolondíthatja valami…
4 napos munkahét jön hamarosan?
Szlovákia, illetve az északi államok is kísérleteznek azzal, hogy átállnak a 4 napos munkahétre. A robotizáció fejlődésével ez idővel elkerülhetetlen lesz, ahogy korábbi cikkünkben is írtunk már erről (https://cegmenedzser.hu/4-napos-munkahet-izlandon-bevalt-nalunk-egyelore-nem-mukodne/).
A digitalizáció az egyetlen út?
Nagyon úgy tűnik tehát, hogy a home office-t megkedvelő munkavállalók nem kérnek a heti 5 napos irodai munkából. Azonban a cégeknek is lépniük kell, hogy a korábbi hatékony munkavégzés megmaradjon, netalántán még erősödjön is. Ennek lényegében egyetlen útja, ha egy szoftver, például egy vállalatirányítási rendszer bevezetésével monitorozzák a kollégák munkáját, illetve az egyes projekteket.
Ha választani kellene az irodai, de nem monitorozott projektek és kollégák, illetve a monitorozott home office-ban dolgozó munkatársak között, egyértelműen az utóbbi mellett tennénk le a voksunkat.
A projekten végzett munkaidő rögzítésével, a projektek állandó helyzetjelentésével a hatékonyság biztos emelkedésnek indul, akár irodában, akár otthon történik a munkavégzés.
Garantált 50%-os támogatással juthatsz most olyan vállalatirányítási rendszerhez, amely a home office munkát is monitorozza
Bár jelenleg nincs pályázat vállalatirányítási rendszer beszerzésére, a Cégmenedzser úgy döntött, hogy Magyarországon egyedüliként felelősséget vállal azon magyar vállalkozásokért, akik elhatározták, digitalizálják cégüket.
Létrehoztuk a Cégmenedzser Pályázati Garanciáját. Azaz 20 magyar cégnek garantáljuk…
- hogy 50%-os befektetés mellett (féláron) jut Vállalatirányítási szoftverhez
- 0 Ft-os kezdőrészlettel
- a teljes költség másik 50%-át pályázati pénzből finanszírozhatja
- ha 2 éven belül mégsem nyerne céged EU-s vagy magyar forrású pályázaton, akkor a vállalatirányítási rendszer költségének másik 50%-át a Cégmenedzser állja
- az 50%-os önrészt pedig 6 hónap alatt kell csak kifizetni
A mindössze 20 magyar cég számára elérhető Cégmenedzser Pályázati Garancia részleteit itt találod: RÉSZLETEK >>>