Esettanulmány: Új ERP-webshop integráció az építőipari ágazat B2B és B2C sajátosságaihoz igazítva

Cégmenedzser ERP – Logishop webshop megoldás

A Polmetál Pruszynski Kft. építőipari termékek forgalmazásával és gyártásával foglalkozik. A vállalat olyan webshop kialakítását célozta meg, amely választ ad az ágazat specifikus igényeire is: meg tudja jeleníteni az ún. dimenzionális termékeket, illetve kezelni tudja a fordított áfát. A megoldást a LogiNet Logishop webshopban látta a Polmetál, amely egyúttal – a vállalat által már használt – Cégmenedzser ERP integrációval is rendelkezik.

A projekt szereplői

A Polmetál Pruszynski a lengyelországi központú Pruszynski cégcsoport
magyarországi tagja, prémium minőségű, acélból készült tetőfedő, homlokzati és térelválasztó termékek forgalmazásával és gyártásával foglalkozik.

A Cégmenedzser vállalatirányítási rendszere közel 20 éve segíti a hazai kis-és középvállalkozások digitalizációját valós vállalkozói igények mentén kialakított, innovatív megoldásaival. 

LogiNet Systems Kft. magyar tulajdonban lévő, egyedi webes kereskedelmi szoftvereket fejlesztő vállalat 90+ fős IT szakember csapattal. Több mint 15 éves szakmai múlttal a háta mögött számos, kis-, közép-, valamint piacukat meghatározó nagyvállalatnak segített beindítani vagy újraindítani e-kereskedelmi rendszerét a nemzetközi piacon is.

A kihívást jelentő feladat 

A Polmetál Pruszynski online értékesítésének bővítéséhez szükségessé vált egy olyan B2C és B2B funkciókat is tartalmazó webshop elindítása, amely egyúttal megfelelően kezelni tudja az építőipari ágazat sajátosságait is. Ide tartoznak az ún. dimenzionális termékek, amely esetben a vevőknek konkrét paramétereket (hossz, szélesség stb.) kellene megadniuk minden egyes megrendelésre kerülő elemnél.

 

Miért a Logishop webshop – Cégmenedzser ERP megoldásra esett a választás?

A webáruház gördülékeny bevezetését segítette, hogy a vállalati folyamatok már integrálva voltak a Cégmenedzser vállalatirányítási rendszerével, amelyet már egy ideje teljes megelégedéssel használtak.

A Logishop Standard webshop megoldása mind a B2B, mind a B2C ügyféligényeket kiszolgálja. Tartalmazza azokat a B2B funkciókat, amikre szükség volt, és egyúttal lehetőséget nyújt az egyedi fejlesztésre. Ezáltal lehetővé vált, hogy az összes termékét fel tudja tüntetni a vállalat a webshopon.

Ezáltal megvalósult a szinkronizált működés a Logishop és a Cégmenedzser ERP között. A termékek és a leírások az ERP-ből kerülnek fel a webshopba. Ugyanez a helyzet a termékekhez tartozó képekkel is, ezeket az adatokat is közvetlenül a Cégmenedzser ERP-ből nyeri ki a Logishop. A kommunikáció kétirányú, a Logishop webshop is küld adatokat a vállalatirányítási rendszer felé, például a weben leadott rendelések esetében.

A projekt közel 7 hónapig tartott, az élesítése 2023 áprilisában történt meg.

Milyen egyedi funkciókkal egészült ki a Logishop webshop?

A Logishop webshop már alapból széleskörű B2B és B2C funkciókat tartalmaz, ezek a Polmetál igényeinek megfelelően egyedi funkciókkal egészültek ki. 

·        Egyedi fejlesztés dimenzionális termékek értékesítéséhez

Az építőipari ágazat sajátosságaiból fakadóan a Polmetál egyes termékcsoportjait a hagyományostól eltérően lehet megrendelni, amit a webshopban is kezelni kellett.  

Sikerült olyan felhasználóbarát rendelési folyamatot kialakítani, amely a nem szakmabeli vásárlók számára is könnyen értelmezhető. A négyzetméter mennyiségi egységgel rendelkező termékek vásárlása esetén a szükséges m2 mennyiséget a beírt paraméterek alapján (hossz és darabszám, akár több hossz verzióval) a webshop számolja ki a vevő számára. A folyóméterben megadott termékek esetén a vevő által megadott hossz alapján számolja ki a webáruház a szükséges mennyiséget. A felhasználót segédleírásokkal, tooltipekkel segíti a webshop az online felületen.

·        Fordított áfa kezelése a B2B felhasználók számára

Az építőipar sajátossága, hogy egyes B2B felhasználók adott termékek esetében fordított adózásra jogosultak, amit a webshopnak is kezelnie kellett. Ehhez szükség volt arra, hogy az az információ, miszerint melyik B2B ügyfél jogosult az adott termékek vásárlása esetén az áfa elengedésre, gördülékenyen eljusson az online platform irányába.

·        Termékvariánsok kezelése

A Polmetál termékvariánsainak száma megközelíti a 2600-at. Ahhoz, hogy ezek megjeleníthetővé, kereshetővé és szűrhetővé váljanak webshopban, a termékállományt át kellett alakítani variánsokká (pl. szín, tulajdonság és felület variánsok beállítása egy terméknél), és egyúttal sor került a terméknevek frissítésére (felhasználóbarát nevek, leírások, képek, paraméterek beállítása).

 

A projekt sikeressége

A Polmetál új webshopját pozitívan fogadták a B2B és a B2C vevők, az új design, a felhasználóbarát felület elnyerte a tetszésüket. 

Céged eredményességének növeléséhez a legrövidebb út egy digitális ökoszisztéma kialakítása: ismerd meg a Cégmenedzser rendszerét jobban, töltsd le demónkat vagy kérj elköteleződés mentes szaktanácsadást!

referenciáink

Ahol már a Cégmenedzser díjnyertes szoftverét használják